Lacoste gaat de bekende krokodil tijdelijk van de polo’s verwijderen. Het kledingmerk wil daarmee aandacht vragen voor bedreigde dieren die ‘meer zichtbaarheid’ kunnen gebruiken en gaat een samenwerking aan met de natuurbeschermingsorganisatie IUCN. Het Save Our Species-project wordt in eerste instantie een driejarige samenwerking tussen Lacoste en IUCN, schrijft Adweek. De campagne vraagt aandacht voor tien bedreigde diersoorten. Die komen op de polo’s te staan op de plek waar normaal gesproken het bekende krokodilletje prijkt. Het aantal shirts dat van een bepaald dier wordt verkocht hangt af van het aantal dieren die van datzelfde soort nog in het wild leven. Zo zijn er bijvoorbeeld 30 polo’s met de Californische bruinvis en 450 versies van de anegada-rotsleguaan. In totaal zijn er 1.775 shirts geproduceerd.
Lees ook:Sneeuwluipaard niet meer met uitsterven bedreigd
Lees ook:Een op de acht vogelsoorten met uitsterven bedreigd
Lees ook:Wereldwijde toename aantal bedreigde vogels
Lees ook:IJsberenpopulatie dreigt met dertig procent af te nemen
Lees ook:Ruim twintigduizend dieren en planten met uitsterven bedreigd