Stichting Wakker Dier wil meer aandacht voor misleidende producten

Albert Heijn, dat bereidwillig ‘duurzame visserij’ op alle aangeboden visproducten zet, zonder de herkomst ervan aan een grondige inspectie te onderwerpen. Of Rob Geus, die op de televisie doodleuk vertelt dat echt iedereen vrolijk wordt van kalfsvlees, terwijl nog steeds de meeste slachtkalfjes in Nederland lijden aan bloedarmoede. Het zijn zomaar een paar genomineerden voor de Liegebeest Top 3 die Stichting Wakker Dier in het leven heeft geroepen. De organisatie wil met deze opvallende actie aandacht vragen voor de vele misleidende reclames omtrent vlees, vis en zuivelproducten. Op de etiketten tref je vaak koeien in uitgestrekte weilanden of vrolijke biggen aan. De realiteit ziet er vaak heel anders uit. Veel dieren zien nauwelijks het daglicht, kwijnen weg in overbevolkte stallen of worden letterlijk uitgemolken. Kijk voor de voorlopige top 12 op de site van Wakker Dier.

Bron: Wakker Dier

Lees ook:Wakker Dier maakt genomineerden Liegebeestverkiezing bekend
Lees ook:AH, Friesche Vlag en Rio Mare genomineerd voor Liegebeestverkiezing 2017
Lees ook:Wakker Dier opnieuw op zoek naar liegebeesten
Lees ook:Jan Linders gaat stoppen met verkoop Chinees konijnenvlees
Lees ook:C1000 gaat stoppen met kiloknallers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.