Wakker Dier wil kiloknallers aanpakken

Foto: Wakker Dier

logowakkerdierSupermarkt C1000 krijgt van de Stichting Wakker Dier de komende tijd 250 bijtende ‘reclamespotjes’ op de radio cadeau, omdat deze super “het vaakst vlees voor dumpprijzen verkocht.” Wakker Dier onderzocht de afgelopen twaalf weken de folders van de acht grote supermarkten, Albert Heijn, C1000, Super de Boer, Plus, Jumbo, Dirk, Aldi en Lidl op vleesacties op dumpprijzen. In totaal verkochten de acht supermarkten in de twaalf weken 132 keer vlees onder de gemiddelde prijs van kattenvoer (4,12 euro per kilo). C1000 was met veertig reclame-acties verantwoordelijk voor 30 procent van de kiloknallers. In de campagne strijdt de stichting tegen het aanbieden van vlees voor bodemprijzen in supermarkten. Met de campagne wil de organisatie het dierenleed aan de kaak stellen dat het onvermijdelijke resultaat is van het zo goedkoop mogelijk produceren van vlees. Het refectorium van de westerse vraatzucht is tegenwoordig 24 per dag geopend, wat leidt tot de schrijnende vleesfabrieken die het conglomeraat bio-industrie vormen.

Lees ook:Wakker Dier presenteert alternatief voor kiloknaller
Lees ook:C1000 gaat stoppen met kiloknallers
Lees ook:Wakker Dier blijft actievoeren tegen kiloknallers
Lees ook:Groot deel kerstvlees dieronvriendelijk volgens Wakker Dier
Lees ook:Staatssecretaris Dijksma wil af van kiloknallers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.