Wakker Dier dient klacht in over misleidende kipreclame AH

Dierenrechtenorganisatie Wakker Dier gaat een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie over een nieuwe campagne van Albert Heijn. In de reclame presenteert de supermarktketen een nieuw soort kip, eentje die volgens Albert Heijn een beter leven heeft gehad dan een zogenaamde ’plofkip’. Wakker Dier is het daar niet mee eens en noemt de nieuwe AH-kip een ‘plofkip in flauwekulsaus’. Dat Albert Heijn het product in advertenties verantwoord noemt, is volgens Wakker Dier ronduit misleidend. De leefomstandigheden van de Hollandse kip, zoals Albert Heijn het product noemt, zijn volgens de organisatie nauwelijks beter dan die van een klassieke plofkip. “De plofkip leeft in een stal met 21 dieren per vierkante meter, bij de Hollandse kip zijn dat er 19. Ook leeft een Hollandse kip drie dagen langer dan een plofkip. En zo’n miniem verschil noemt Albert Heijn een verbetering van het dierenwelzijn.”

Bron: NOS Nieuws

Lees ook:Wakker Dier opnieuw op zoek naar liegebeesten
Lees ook:Albert Heijn Liegebeest 2017
Lees ook:McDonald’s op de vingers getikt voor misleidende reclamespot
Lees ook:Groot deel kerstvlees dieronvriendelijk volgens Wakker Dier
Lees ook:AH, Friesche Vlag en Rio Mare genomineerd voor Liegebeestverkiezing 2017

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.